Ångerrätt & Reklamation
Ångerrätt
Din ångerrätt gäller under 14 dagar. Om du ångrar ditt köp ska du kontakta oss på info@bolerodrinks.se så hjälper vi dig att returnera din produkt. Ångerfristen löper från den dag säljaren lämnat över köparens varor till motpart. Köparen står för returkostnader.
Du har rätt att byta eller returnera del eller alla produkter på beställningen. Produkten skall vara intakt och i oanvänt skick. För att returnera eller byta produkter, kontakta först info@bolerodrinks.se. Vänligen fyll i ditt namn, kontaktuppgifter och kontonummer för eventuell återbetalning. Beloppet återförs till ditt bankkonto inom 14 dagar efter att vi mottagit varorna du skickat i retur.
Returadress:
Livsmedels Mäklarna i Sverige AB
Drevviksvägen 6B
142 52 Skogås
Sverige
Leveransvillkor
Som privatperson omfattas du även av konsumentköplagen, detta innebär att du har reklamationsrätt under 3 år. Utöver detta gäller svensk konsumentlag, du kan läsa mer på konsumentverkets hemsida.
Innan reklamationen ska du mejla vår kundservice på info@bolerodrinks.se. Felet ska anmälas inom skälig tid efter det att du mottagit varan. Reklamationsrätten täcker varor som är felaktiga på det sätt som beskrivs enligt lag. Om du upptäcker ett fel ska du, så snart som möjligt efter att felet upptäckts, meddela Livsmedels Mäklarna i Sverige AB på info@bolerodrinks.se. Reklamationer som görs inom två månader från det att du upptäckt felet kommer alltid anses ha lämnats i tid. I en sådan situation kan du för tillfället behöva bekosta returfrakten men vi ersätter dig självklart för denna när vi har tagit emot samt godkänt reklamationen. I första hand har vi rätt att avhjälpa felet och i andra hand leverera en ny vara. Om inget av dessa alternativ vid tillfället är möjligt att genomföra återbetalas beloppet. Vi kan komma att neka din reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig.
Tvist
Vid en eventuell tvist hänvisar vi dig till Allmänna Reklamationsnämnden.
Allmänna reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
www.arn.se
Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.
Som konsument har du också möjlighet att använda dig av EU-kommissionens ODR-plattform som behandlar tvistlösning på nätet.